טיפים לבעלי עסקים קטנים

מעבר משכיר לעסק עצמאי

נמאס להיות שכירים? לא פשוט אבל אפשרי – המעבר מחיים כשכיר לחיים כעצמאי

יש הרבה סיבות לכך ששכירים רוצים להפוך לעצמאיים. יש גם לא מעט סיבות לכך כי הצעד הזה נראה מאוד לא פשוט. אבל מי שבאמת רוצה ומי שינקוט בכמה צעדים שעליהם נצביע להלן יוכל לצלוח את השינוי ובהצלחה רבה. אם אתם רוצים להיות תלויים בעצמכם ולא בגחמות של הבוס, אם אתם רוצים להרוויח באמת כמה שאתם שווים או שיש לכם רעיון מעולה לעסק מצליח, שימו לב לטיפים החשובים.

יזמות ויוזמה

שכירים יכולים להיות בעלי "ראש גדול" או בעלי ראש קטן. שכירים יכולים לרצות להעביר את יום העבודה ולחזור הביתה בלי לגלות יותר מדי יוזמה. הטיפ החשוב של מעבר לעצמאות עסקית ופיננסית הוא תמיד לחשוב על יותר, תמיד לנקוט יוזמה ותמיד לטפח את הגרעין היזמי שבכם.פתיחת עסק חדש

הראש שלכם, המוטיבציה שלכם, הנכונות שלכם אלה דברים שאין לאף אחד אחר. ומכיוון שהיזמות הזאת מושקעת בכם ובעסק שלכם, מוטיבציה ורצון הולכים ביחד ויכולים לקחת אתכם הכי גבוה שאפשר. מי שצריך עזרה בנושא, חשוב לדעת כי יש יועצים או עסקיים שמסייעים ליזמים לרתום את היוזמה לכיוון הנכון, לצעדים מעשיים וברורים.

בניית תוכנית אסטרטגית

מלבד טיפוח היזמות, פתיחת עסק חדש מחייבת אתכם לעבוד נכון, מסודר ומתוכנן. יש לבנות תוכנית אסטרטגית שתיקח בחשבון היבטים כגון – אילו השקעות נדרשות כדי להקים את העסק, מהיכן ניתן להשיג אשראי לפיתוח העסק, מיהם הלקוחות שלכם ואיך אפשר להגיע אליהם (תוכנית שיווקית), כמה הכנסות אתם צופים שיניב העסק בתקופה הראשונה ולאחר ההתבססות. תוכנית אסטרטגית טובה עוזרת לכם לחלק נכון את התקציב העסקי, לפי יעדים, לפי מטרות ולפי זמנים.

בחירת רואה חשבון

כל עסק חייב להתנהל על פי כללי החשבונאות הנאותים. כל עסק צריך לנהל רישומים, לנהל תזרים מזומנים, לפתוח תיק במס הכנסה ולפעמים גם במע"מ. כחלק מהמעצב לניהול עסק עצמאי, עסק יחיד או עסק שמעסיק עובדים, יש לבחור רואה חשבון מקצועי שגם יודע לדבר בשפה שלכם. הוא יסייע לרישום העסק, יגיש בשמכם את הדוחות לרשויות, יאפשר לכם להבין מהן הוצאות עסקיות מוכרות ועוד. בחרו רוא"ח שמדבר אתכם בגובה העיניים, מקצועי ובעל ניסיון, הוגן והגון.

בניית תכנית עסקית לקבלן עבודות עפר מתחיל

כל עסק מצליח התחיל בקטן

אין אחד שלא חולם להיות בעל עסק משגשג, עסק שבו ההכנסות יהיו גדולות, השם יהיה מפורסם ומה שאתה באמת אוהב לעשות יהיה החיים שלך. אך בסופו של דבר העסק שאנחנו פותחים הוא בעיקר בגלל הרצון להרוויח בהתאם ולהיתקל בכמה שפחות מכשולים בדרך. לא משנה באיזה עסק תבחר או איזה בעל מקצוע אתה, מנעולן, מעצב גרפי או קבלן עבודות עפר, כדאי שתכין תכנית עסקית מקיפה כדי שלא רק תתכנן את העלויות והגיוס שתצטרך אלא תכים אותך לקראת הדבר האמיתי ותיתן לך ציפיות, שאיפות ויעדים לעמוד בהם. כל הקריטריונים האלו נשקלים הטב בתכנית העסקית שכל בעל עסק או בעל מקצוע עצמאי חייב להכין בכובד ראש ולקבל את ההחלטות הנבונות ביותר כבר מההתחלה.

תכנית עסקית למבט רחב

תכנית עסקית היא חובה לכל בעל רעיון או מיזם מתחיל. התכנית העסקית היא בעצם מסמך שמספק תמונה כוללת לגבי עתיד העסק או המיזם שעתידים להיפתח וכולל את כל הקריטריונים החל מהשקעות וגיוס כספים שהחברה תצטרך לעשות, תכניתה השיווקית והפרסומית שברוב המקרים היא אחד הלקים החשובים ביותר בעסק וההבדל הגדול בין עסק למתחריו, עבודה התפעולית והשוטפת, כוח האדם ואף הכנסות צפויות. מטרת התכנית העסקית לתת מימד ריאלי ופרקטי להצלחתו של העק בהתאם לקהל האוכלוסייה, זמן להחזרת ההשקעה ותכנית פעולה לצבירת שם ומוניטין. תכנית זו עוזרת לעסק או למיזם לגייס את ההון הדרוש, שיתופי הפעולה האפשריים וכל מה שנכלל באסטרטגיה שלו לפחות בתור התחלה.

בניית תכנית עסקית לקבלן עבודות עפר מתחיל

  • לפני שקבלן צעיר מחליט להתחיל את דרכו בשוק הלוהט של עבודות העפר, הוא חייב לקחת בחשבון את העלויות והוצאות שיהיו לו כבר בהתחלה. לקריטריון זה משמעות רבה בהון הראשוני של אותו קבלן צעיר וגם לגבי הציוד הראשוני איתו הוא יכול להתחיל לעבוד. חלק זה בתכנית העסקית קובע את סדר גודל העבודות שיוכל לקבל והמכרזים שעליהם יוכל להתמודד. בשלב הראשוני יהיה חייב הקבלן לקבוע מה הם גובה ההלוואות שייקח, מה הם שיתופי הפעולה הפיננסיים שיהיו לו ועלויות שעלולות לצוץ בהמשך בפתאומיות בחישוב התקציב ההתחלתי הכולל.
  • שלב נוסף בתכנית העסקית הוא אסטרטגיית העסק בכל מה שנוגע לעבודות ומכרזים. עבודות עפר דורשות ידע רב וניסיון מקצועי ולכן גם שלב בחירת כוח האדם משמעותי כאן מאוד. עבודות עפר כוללות סלילת כבישים, הנחת מסילות רכבת והרס של בניינים ומבנים. בחירת תחום עיסוק לפחות בתור התחלה יעזור לסלול את הדרך לשם ומוניטין מהר מאוד במידה והעבודות יהיו מוצלחות. גם מטרות בעבודה כמו זכייה במכרזים מסוימים חייבת להיעשות בכובד ראש. בסופו של דבר העסק נועד להרוויח ותכנון של השגת הרווחים ופוטנציאל הלקוחות הם חלק משמעותי מעתיד העסק.
  • תכנית פרסומית ושיווקית היא אחד מהשורשים החזקים ביותר של עסק. קבלן עבודות עפר יכול להיות הקבלן הטוב והמקצועי ביותר עם עבודה אמינה ומחירים הוגנים אך ללא פרסום מתאים הוא לא יגיע לפוטנציאל האמיתי שלו. תכנית עסקית חייבת לכלול תכנית שיווקית רחבה ומבטיחה כדי לוודא שהעסק החדש לא יישאר מאחור אחרי עשרות קבלנים נופים שכבר נמצאים בשוק ונהנים מיתרונות אחרים כמו ניסיון ושם בקרב הלקוחות.

חובה להיעזר בבעלי מקצוע לכתיבת התכנית

ככיוון שהתכנית העסקית מורכבת מנושאים רבים ומורכבים שכל אחד מהם דורש התייחסות עמוקה, חשוב להתייעץ עם מספר בעלי מקצוע בסיוע כתיבתה. כלכלנים ואנליסטים יכולים לעזור בתחום התמחות זו כדי לייעל את חישוב ההוצאות, העלויות וההכנסות הצפויות כמו שאנשי פרסום ושיווק יעזרו לכוון את הקבלן ללקוחות רבים ולכניסה לתודעת קהל היעד.

קידום אתרים – משימה לאנשי מקצוע בלבד

התחום של קידום אתרים הוא תחום שקיים כבר שנים ארוכות, ויחד עם זאת, עדיין מדובר על תחום שנמצא בתהליך רציף וקבוע של התפתחות ושינוי. כללים ועקרונות קידום שהיו נכונים לפני 5 שנים, ואפילו לפני שנה, כבר אינם רלוונטיים היום, וכללים ועקרונות חדשים מיושמים על ידי הגופים הרלוונטיים, ובראשם מנוע החיפוש של גוגל. יחד עם זאת, חברות קידום רבות בנו לאורך השנים מודל עסקי מצליח מול לקוחותיהם, ועל כן נמנעות מביצוע שינויים והתאמות, באופן שיכול לפגוע בפעילותם העסקית. אותן חברות מסתמכות על כך שהלקוחות שלהן לא תמיד מודעים לשינויים, ולא תמיד מבינים את עולם הקידום, ולכן ממשיכים לפעול מתוך האינרציה שנבנתה לאורך השנים.

מדידת ביצועים – פעילות שיווקית מוטת תוצאה

העניין הוא, שאי אפשר לברוח מהתוצאה. בסופו של דבר, פעילות קידום אתרים שאינה מתבצעת על פי העקרונות והכללים העדכניים, לא תצליח להשיג את המטרה המבוקשת, של קידום האתר אל ראש תוצאות החיפוש של גוגל. כאמור, בתי עסק רבים פועלים מתוך אינרציה, הם אינם בוחנים את התקדמות הפעילות ואת התוצאות, וסומכים על חברת הקידום שמטפלת בהם, שהיא עושה את כל הנדרש בעניינם. בהיבט זה, חשוב שכל עסק יבין את הדבר הבא: חלק מרכזי מכל פעילות שיווק, בין שמדובר בשיווק מסורתי ובין שמדובר בשיווק באינטרנט, הוא מדידת הביצועים. מותגי על מקיימים פעילות רציפה של מדידת ביצועים, על מנת לדעת כיצד לשנות את מהלכי השיווק, כך שייצרו את האימפקט הגדול ביותר ביחס למשאבים המושקעים.

האם הכספים שאתם משקיעים בקידום, מייצרים את התוצאות המצופות?

כבעלי עסק, עליכם לבדוק ללא הרף כיצד מנוצלים הכספים שאתם משקיעים בשיווק העסק, ואם אתם לקוחות של חברת קידום מזה שנים ארוכות, אתם בהחלט רוצים לבחון מהן התוצאות שהצלחתם להגיע אליהן. קידום אתרים היא אינה גזירת גורל שעל בעלי עסקים להשלים איתה בעידן האינטרנט, אלא כלי שיווקי יוצא מן הכלל, שיכול לייצר קפיצת מדרגה אמיתית בביצועים העסקיים. עליכם כבעלי העסק חלה האחריות לבחון את איכות השירות המסופק לכם, ולוודא שהעבודה מבוצעת בצורה מקצועית בהתאם לאינטרסים העסקיים שלכם.

בחירת חברה מקצועית ובעלת יכולות מתקדמות

אחרי שאמרנו את כל זה, די ברור שישנו הבדל גדול בין חברות הקידום השונות, ולא כל חברה שמציעה שירות קידום אתרים, יודעת לספק את אותן תוצאות כמו חברה אחרת. במקרים רבים, יהיה עליכם לבחון את החברה ולקבל החלטה גם כשאין ברשותכם את כל הידע שהייתם רוצים. את טיב העבודה יהיה עליכם לבחון לאורך זמן. יחד עם זאת, המלצות וחוות דעת מקצועיות יכולות בהחלט לסייע, וכמובן בחינה בפועל של הרקורד המקצועי של החברה אותה אתם בוחנים, גם היא יכולה לסייע לכם בקבלת ההחלטה החשובה.

בעל מסעדה? מרכך מים הוא מוצר חובה עבורך!

הטכנולוגיה החדשנית בתחום מערכות המים מציעה כיום פתרונות רבים לענפי התעשייה השונים ולבתי עסקים. אחד הפתרונות הוא מרכך מים, המתאים בעיקר לבתי קפה, למסעדות, לבתי מלון, לממרכך מים למסעדהכבסות ולבתי עסק דומים, המשתמשים במערכת המים שלהם באופן תדיר. מרכך המים מיוצר על ידי החברות המובילות בתחום והוא מותאם נקודתית לצרכיו של כל עסק או מפעל. הוא עוזר להרחיק את המגנזיום ואת מלחי הסידן מהמים ומאפשר לקבל מים רכים באיכות גבוהה וללא טעמי לוואי.

לשם מה צריך אותו

את מרכך המים ניתן כאמור למצוא בלא מעט בתי עסק, המשתמשים במים באופן תדיר, בין אם לצרכי שתייה, כביסה, שטיפת מזון, שטיפת כלים וגם לצרכי התעשייה השונים. המים בישראל, בניגוד למדינות מערביות רבות אחרות, נחשבים למים קשים. המשמעות לכך היא כמות גדולה מאד של מלחים, של סידן ושל מגנזיום, הנוטים להצטבר במערכות המים עצמן וגורמים גם לטעמי לוואי לא טובים. מלחים המצטברים במערכות שונות, היכן שזורמים המים באופן תדיר, כמו ברזי השתייה, מכונות הכביסה, דודים חשמליים ומדיחי כלים, יכולים לפגוע באופן משמעותי במערכת עצמה, בתפקודה ובמידת יעילותה. המערכת נוטה להישחק מהר הרבה יותר ודורשת אנרגיה רבה וחשמל רב כדי לבצע את פעולותיה השונות. נוכחות גבוהה של סידן ושל מגנזיום במים, במיוחד כשמדובר במערכת שטיפת כלים למשל, כמו מדיח כלים – מפחיתה את יכולת ההקצפה של המערכת כשמשקעים אלה באים במגע עם מים ולכן פוגעת ביכולתם לנקות היטב את הכלי ולהותירו מצוחצח, ללא סימנים. כשמדובר בצינורות ובגופי חימום של מערכות מים שונות, יוני הסידן ויוני המגנזיום גורמים לפגיעה ישירה בשכבת הבידוד של גוף החימום, ובכך להתחממות יתר ולהוצאות גבוהות של חשמל.

כיצד עובד המרכך

מרכך מים מכיל חומר מיוחד – שרף קטיוני, המחליף את היונים שבמים. פעולת החלפה זו מובילה לספיחה של המלחים, של הסידן ושל המגנזיום אל השרף עצמו, במקום יוני האשלגן ויוני הנתרן שהיו צמודים אליו קודם לכן. בעזרת ההחלפה הופכים המים ממים קשים מאד למים רכים: מים שאינם מכילים מלחים, מגנזיום וסידן. מסעדות רבות, בתי קפה, מטבחים מוסדיים, מכבסות ובתי עסק נוספים בוחרים להתקין מרכך מים כדי למנוע את נזקיה של האבנית במים וכדי ליהנות ממים נקיים, מים רכים באיכות גבוהה ובטעם טוב הרבה יותר.

ניתן למצוא מידע רחב יותר על הפן הטכני של מרכך המים באתר ווטר טק בכתובת: http://www.watertech.co.il/%D7%9E%D7%A8%D7%9B%D7%9A-%D7%9E%D7%99%D7%9D/

מרככי המים של היום, המוצעים לענפי התעשייה השונים ולבתי העסק, כוללים תצוגה דיגיטלית והם נוחים, קלים ופשוטים לתפעול. מדובר לרוב במרככי מים אוטומטיים, שבהם מותקן בקר העוקב אחר אופן פעולתם ודואג לרענן את המים ולרכך אותם בהתאם לזמנים שנקבעו מראש. ניתן לשלוט במערכת הבקרה של מרכך המים באמצעות הטלפון הנייד, גם כשלא נמצאים במקום עצמו. ניתן לראות בתצוגת המכשיר פרמטרים שונים הקשורים לתהליך הריכוך, כמו כמות המים שיש לרענן, כמות המים שעברה את הריענון ואת הריכוך, זמני הריענון ועוד. מרכך המים מגיע בגדלים שונים והוא עשוי מפיברגלס משוריין.

לסיכום

אז למה דווקא מרכך מים? בעזרתו ניתן לקבל מים נטולי אבנית, בעזרתו ניתן לשמור על מערכות המים השונות, אביזרי האינסטלציה וגם על גופי החימום, ובמקביל – לחסוך בצריכת החשמל ובכסף. מדובר בפתרון נפוץ מאד כיום, המספק מענה לצרכים תעשייתיים ולצרכים מוסדיים ומגיע במידות ובדגמים שונים.

המדריך לשיווק של עסק קטן לניקוי מזרונים

הקמתם עסק חדש? בואו לקבל הדרכה!

כאשר חושבים על הקמת עסק קטן וחדש חשוב מאד לקבל הדרכה נכונה. יעוץ נכון בשלבי הקמת העסק יבטיח הצלחה בהמשך ומניעת קריסה בשנה הראשונה. כאן תוכלו לקבל את כל הטיפים והעצות שעומדים לפני מי שפותח עסק, כל מה שקשור אל הצלחה בשיווק, דרכי פרסום ועוד – במאמר שלפניכם.

עסק קטן וחשוב

נניח שהחלטתם לפתוח עסק קטן לניקוי מזרונים, ואתם רוצים לבסס אותו. חשוב לכם לשמור על רמה גבוהה של ניקיון ולהבטיח כי הלקוחות יהיו מרוצים מכם. אתם חייבים להתפרסם ולגלות את עצמכם בפעם הראשונה, השאלה היא רק איך תעשו את זה ולמי פונים בתור התחלה.

אנו מגישים בזאת את המדריך לשיווק של עסק קטן לניקוי מזרונים – לשם הדגמה:

  • כל עבודת השיווק צריכה להעשות בצורה מחושבת, לעולם לא יוצאים במסע פרסום מרשים שירושש לכם את ההכנסות כבר ביום הראשון. שיווק מושכל לא חייב לעלות הון תועפות, אם יודעים לאיזה אפיקים להתוות את החיצים הנכונים.
  • בדקו ראשית כל את קהל היעד שלכם והגדירו אותו. אתם רוצים לנקות מזרונים ללקוחות, מי הם אנשים אלה? מתי צריך לבצע ניקוי מזרונים? מי מחפש אתכם וכיצד? איך ידעו האנשים כי אתם מנקים מזרונים? מה תעשו כדי להוכיח זאת? אחרי שהגדרתם את קהל היעד אתם צריכים להבין איך להגיע אליהם בדרך הכי מהירה ונכונה.
  • אחד הכלים הטובים ביותר הוא כמובן האינטרנט – מקום המפגש של כל הגולשים. תוכלו בקלות להקים לכם אתר מקצועי שיספר בדיוק מה אתם עושים ובאיזה אופן. הקימו פורום יעוץ בנושא של שמירה על איכות שינה למשל, והסבירו לאנשים כי שינה טובה מתחילה עם מזרון נקי ואיכותי במיוחד.
  • וודאי שהאתר שלכם מקודם כל הזמן מבחינת גוגל. ישנם אפשרויות רבות של קידום ממומן וקידום אורגני שיבטיחו כי האתר שלכם יופיע כל הזמן בשורה הראשונה. עשו זאת באמצעות אנשי מקצוע מומחים בכתיבה אינטרנטית שידאגו לכך.
  • ישנם רשתות חברתיות רבות שניתן להכנס בהם בלי שקל אחד. מה דעתכם על פרסום בפייסבוק, על הזמנת חברים להכיר אתכם ועל פינה אישית של יעוץ?
  • אי אפשר בלי פרסום אמיתי של ממש. מלבד הכלי הוירטואלי המצוי בידכם, יש להשתמש אף בפרסום און ליין מעת לעת. פליירים טובים אל קהל היעד הנכון, יעשה גם הוא עבודה טובה בתנאי שתסבירו היטב ומדויק מדוע כדאי לפנות דווקא אליכם עכשיו.
  • מה דעתכם על מבצעים הוגנים? זה טוב מאד בשביל התחלה. מבצע משתלם מושך לקוחות אליו, ומכיר להם את השירות הטוב שאתם מציעים.
  • ואחרון חביב, המגנטים המוכרים כל כך – עדיין לא נס ליחם. הדפיסו מגנטים קטנים וחמודים והפיצו אותם על דלתות של קהל היעד. מגנט לא זורקים כמו דף עיתון, מגנט זה דבר ששווה לשים על המקרר. בפעם הבאה שהלקוח הזה יצטרך לנקות את המזרון, הוא כבר ימצא את הדרך הישרה.

יש לך משרד? מישהו חייב לשמור על ניקיונו!

ניקיון משרדים הוא לא פריט זניח שאפשר לדחות אותו אל תחתית שורת המשימות, מדובר בתפקיד חשוב בהחלט שכל בעל משרד צריך לתת את הדעת. למה חשוב כל כך לבצע ניקיון משרדים? איפה מוצאים חברה טובה? במאמר שלפנינו.

חשיבות של חברות ניקיון למשרדים

משרדים הם חלק מחיי היום יום של כל האזרחים והם מעניקי שירות למגוון גדול של מטרות. כאשר משרד נותן שירותים בכל תחום שהוא, חשוב שהוא יצור רושם טוב על המבקרים בו. משרד שאינו מתוחזק כהלכה ולא שומר על מראה חזותי נעים לעין, משדר רושם גרוע מאד וזה עלול לפגוע בהתפתחות המשרד.

אנשים מקשרים מיד משרד לא נקי עם התנהלות לקויה. אין להם ספק כי מי שמזלזל במראה המשרד האישי, גם יזלזל בטיפול בענין לשמו הוא הגיע. לכן חשוב כל כך להזמין חברות ניקיון למשרדים עם צוות עובדים מסור, כאלה שיהיו אחראים על ניקיון המשרד ויבטיחו מראה נקי ומטופח לאורך כל יום העבודה.

תפקיד של חברות ניקיון למשרדים

חברות ניקיון משרדים מעסיקים צוות של עובדים מיומנים שכל תפקידם לשמור על חזות המשרד. מתברר שהתפקיד הזה כולל בתוכו הרבה סעיפים:

  • נקיון מלא של כל אגפי המשרד, החדרים והמבואות מידי יום ביומו.
  • ריקון פחי אשפה, מאפרות, ופסולת מצטברת.
  • ניקיון שירותים מידי יום.
  • ניקיון כללי פעם בשבוע הכולל משקופים, דלתות, קירות וכו'.
  • ניקיון כסאות המתנה, שולחנות, ספסלים.
  • הסרת אבק מעמדות מחשב.
  • פיקוח על הנעשה במקרר, ריקון אוכל ישן, רכישת ציוד בעת הצורך.
  • צחצוח משטחי עבודה
  • הברקת שמשות, חלונות וכו'.
  • למלא ניירת חסרה, ציוד שנגמר ועוד.
  • תחזוקת המשרד באופן שוטף, הסרת מפגעים ופסולת.

האחריות

את כל התפקידים הללו עושות חברות ניקיון למשרדים והם אחראים שהדברים יבוצעו. לשם כך דרוש שיהיה פיקוח על העבודה מאת מנהלי החברה, שאכן יוודאו שהכל נעשה על הצד הטוב. הפיקוח יכלול מעקב אחר צוות העובדים וודוא נוכחות קבוע, בדיקה האם העבודה נעשית כמו שצריך, האם המשרד נקי ומצוחצח, האם בעלי המשרד מרוצים מן עובדי הניקיון ומצורת העבודה שלהם, האם צריך לשפר משהו או לתקן כדי שהמשרד יהיה נקי ומבריק באמת.

כיצד לבחור חברת ניקיון למשרדים?

אמנם לא קל לבחור חברת ניקיון משרדים, וההיצע עלול להיות מבלבל. הדבר שהכי חשוב הוא לבדוק את חברות הניקיון בשעת פעולה ולשים לב לאופי הפעולה שלהם. בדקו היטב את דרך העבודה של העובדים, ואת אנשי הצוות, שימו לב האם המשרד נשאר באמת נקי אחריהם, והאם יש שם על מי לסמוך. בדיקה בעיניים היא תמיד טובה יותר מאשר להסתמך על עיור. בקשו המלצות מחברים ואז תהיו רגועים שחברת הניקיון הזו באמת טובה לכם.

כך תוודאו שהמשרד שלכם ישאר הכי נקי!