בעידן בו התחרות רק הולכת וגוברת פרסום מהווה את אחד הכלים המרכזיים כשמדובר על עסקים, ארגונים או אנשים אשר מבקשים להיכנס לתודעה הציבורית. פרסום נמצא בכל מקום ומהווה חלק נכבד מהמציאות היומיומית שלנו, החל מפרסומות המשודרות על בסיס שעתי ברדיו ובטלוויזיה וכלה בגוגל ובשיטת ה"קוקיס" אשר אוספת את נתוני הגלישה של המשתמש וכך מאפשרת את הצגת הפרסומות הרלוונטיות ביותר. כיום קיימות אלפי שיטות לפרסום אך עדיין עולם הפרסום עוסק בשאלה מה הופך פרסום לאפקטיבי?
מה הופך פרסום לאפקטיבי?
כשאדם או חברה פונים לשירותי פרסום השאיפה בדרך כלל תהיה להרחיב את קהל הלקוחות של העסק, לקדם מוצר מסוים, להישאר באופן יציב בתודעת הצרכנים, למטרות מיתוג מחדש, ועוד.. הסיבות הינן רבות ומגוונות אך בסיכומו כולם מחפשים לייצר פרסום אפקטיבי או במילים אחרות לקבל מקסימום חשיפה במינימום הוצאת אנרגיה ובזמן קצר. פרסום אפקטיבי תלוי הרבה בחקר מקדים, בהבנת הצורך וקהל היעד ובבחירה במדיום המתאים לשילוב הפרסומת, אחד המדיומים הרלוונטיים ביותר לפרסום אפקטיבי הינו תחום המדיה הדיגיטאלית והאינטרנט.
שיווק באינטרנט
מהפיכת האינטרנט פתחה בפני העולם שער לתקשורת וזמינות, כיום ניתן כמעט מכל מקום בעולם להתעדכן בקורה במדינות בצד השני, לשמוע מוזיקה, לדבר עם אנשים, לקבל השכלה, לרכוש דברים, להרחיב את האופקים האישיים ועוד, האפשרויות הן בלתי נגמרות ומכסות את כל רובדי חיינו עד שהאינטרנט הפך לדבר הראשון שאנחנו פוגשים בבוקר ולאחרון לפני השינה. שיווק באינטרנט מהווה את ענף הפרסום המרכזי כיום בעולם, לכל עסק מתחיל יש אתר או דף עסקי ונדמה שאם אתה לא שם אתה באמת לא קיים, כשמדובר על שיווק באינטרנט קיימות מספר דרכי שיווק שונות אשר מתוכן ניתן להבחין בין שיטות שיווק באינטרנט הנעשות בצורה ממומנת לבין לשיטות שיווק אורגני.
פרסום ממומן
שיווק באינטרנט אשר נכנס לקטגורית הפרסום הממומן כולל בתוכו כל מה שקשור בפרסומת המופיעה במקום בתשלום, דוגמא בולטת לכך נוכל לראות בפרסומות הרבות המופיעות במהלך סרטים ובאתרי שיתוף דוגמת יוטיוב, בפרסומות המופיעות באתרי הרשתות החברתיות כמו פייסבוק ואינסטאגרם, בפורטלים ואתרים שונים המשכירים שטח למודעה באתרם ובקידום ממומן במודעות גוגל, שיווק באינטרנט הוכח כעובד עד כי פרסומות כיום מהוות מקור מימון מרכזי לאתרים רבים אשר מספקים שירותים חינמיים (דוגמת אתרי צפייה ישירה ורשתות חברתיות). שיווק ממומן דרך קמפיין גוגל הינו פרסום המסתמך על מודעות המופיעות בראש הדף כאשר מחפשים שירות בתחום מסוים, התשלום במקרה הזה יהיה לפי מספר ה"הקלקות" על ההודעה.
שיווק אורגני באינטרנט
בעידן בו הרשת מוצפת בתכנים, פרסום אינטרנטי אפקטיבי קשור באופן ישיר למיקום האתר בדירוג גוגל, שיווק באינטרנט הנעשה באופן אורגני מתרכז בשיפור האתר העסקי, בהוספת תוכן ובפעולות נוספות שמטרתן להביא לסריקה חיובית ע"י האלגוריתמים של גוגל ובכך – קידום את האתר בדירוג מנוע החיפוש.