בחירת רואה חשבון היא החלטה שצריך לשקול בכובד ראש בעת פתיחת עסק חדש, הסיבה לכך טמונה בחשיבות עבודתו להצלחת העסק, ניהול כספים נכון וטוב יכול להיות הבדל משמעותי בין עסק כושל לעסק משגשג וזה בידיו של רואה החשבון שלכם.
מהו תפקידו של רואה החשבון?
תפקידו של רואה החשבון שלכם הוא כאמור לנהל את כל התחום הפיננסי של העסק, ככל שרואה החשבון שלכם יהיה מקצועי, מנוסה וממוקד יותר ככה תמצאו עצמכם מנהלים את כספי העסק שלכם בצורה יעילה וטובה יותר, לדוגמא רואה חשבון אשר לו ניסיון רב ובקיא בצורה טובה בחוקי המס השונים יכול לחסוך לכם כסף רב על ידי דיווחים מסוימים לשלטונות המס, בין אם זה דרישה להנחה במס, החזרים, או היתרים שונים אשר מזכים אתכם מול שלטונות המס.
מאזנים, דוחות כלכליים, תלושי משכורת של עובדים ועוד… הם חלק מעבודתו השוטפת של רואה החשבון וככל שהוא יהיה טוב ואמין יותר ככה אתם תוכלו לפנות יותר זמן לניהול העסק עצמו ופחות להתעסקות בדוחות וניהול המשכורות.
אמינות- אחד הדברים החשובים ביותר בבחירת רואה חשבון היא אמינותו, כאשר אתם נותנים לאדם כלשהו גישה ישירה לכל שקל ושקל בחשבון העסק שלכם עליכם לסמוך עליו בצורה עיוורת, לכן הקפידו לעבוד עם רואי חשבון מוכרים, מנוסים אשר להם לקוחות גדולים ומוכרים שמוכנים להמליץ עליהם בחום, זאת תהיה התחלה טובה יותר של בניית האמון שלכם ברואה החשבון.