הבלוג העסקי

איך תעניקו חיים חדשים לרהיטים שלכם?

בעידן בו אנחנו יכולים להחליף טלוויזיה, מחשב ומכונית בכל כמה שנים, אפשר גם להבין את הצורך של רבים מאיתנו לשנות מדי פעם את מראה הסלון בבית, את צבעי פינת האוכל או את העיצוב של פינת הישיבה. העניין הוא שאי אפשר בכל שנתיים שלוש לממן החלפה של כל פריטי הריהוט וכפי שתוכלו לגלות, גם לא ממש צריך. אחת הטכניקות שמאפשרות לכם להשיג בדיוק את המטרה הזאת מבלי להחליף את כל פריטי הריהוט היא ריפוד מחדש.

ריפוד מחדש – בכל עיצוב שתבחרו

כפי שתוכלו לגלות באתר  https://www.ripod.co.il/, את הרהיטים שלכם תוכלו לרפד מחדש בכל עיצוב שאתם יכולים לחלום עליו. אם אתם מסוגלים לדמיין את זה, אם אתם מסוגלים להחזיק תמונה של הריפוד שאותו אתם רוצים להעניק לרהיטים שלכם, ישנם גם אנשי המקצוע שידעו להעניק לאותם רהיטים את הריפוד הזה. אבל הדבר הראשון הוא להבין שאכן באמצעות החלפת ריפוד הרהיט, אתם יכולים להעניק לו חיים חדשים לחלוטין.

כאשר אתם קונים פינת אוכל חדשה או סלון חדש, אתם בהגדרה קונים פריט שמיוצר מרכיבים שמיועדים להחזיק מעמד עשרות שנים לצד מרכיבים אחרים שהשחיקה שלהם מתחילה לבוא לידי ביטוי כבר אחרי חודשים. במקום לראות בכך חיסרון, אתם יכולים להפוך את זה להזדמנות אמיתית להחליף את העיצוב בבית אחת לתקופה, לחדש את המראה ולגוון אותו ואם הגעתם למראה האופטימלי שאותו אתם לא רוצים להחליף, תוכלו פשוט להחליף ריפוד לריפוד חדש יותר, באותה דוגמא בדיוק.

ומה מבחינת עלות?

אין שום ספק, שהחלפת ריפוד לכיסאות פינת האוכל תעלה לכם זול הרבה יותר מהחלפת פינת האוכל כולה. גם בהחלפת ריפוד לכל מערכת הסלון שלכם, החלפת ריפוד תעלה לכם זול הרבה יותר מהחלפת הסלון כולו. אם קניתם סלון אפור חד גוני, תוכלו להחליף את הריפוד לריפוד בורדו בתוספת קפיטונז', וכעבור שנתיים להחליף שוב לריפוד כחול עם תפרי עיטור ועיבוי כריות צד. בכל תקופה תוכלו לעשות שינוי בעיצוב הבית שלכם, להחליף ממש את העיצוב כולו, וכל זאת מבלי לקנות אף פריט חדש.

כפי שמפורט באתר  https://www.ripod.co.il/, בהחלפת ריפוד תוכלו להחליט לא רק על הדוגמא והצבע החדשים שתרצו להעניק לרהיטים שלכם, אלא גם על חומר הגלם ממנו יהיה עשוי הריפוד. תוכלו להפוך סלון בד לסלון עור ולהיפך, ותוכלו להפוך כסאות פינת אוכל מבד חיוור וסתמי לכיסאות בעלי ריפוד מבריק וחיוני.

ניקוי שטיחים ללא הרטבת שטיח

ממש כמו בתחום הטקסטיל שבו ניתן לנקות סטים שלמים של ביגוד ללא מים, גם בתחום של ניקוי שטיחים, קיימת האפשרות לבצע ניקוי יבש של שטיח. יחד עם זאת, לא תמיד זוהי האופציה הנכונה ביותר והטובה ביותר עבור השטיח, וישנם שטיחים שבהם ניקוי מסוג זה יכול לגרום יותר נזק מאשר תועלת. על כן, בכל מקרה שבו אתם שוקלים את העניין, מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע או בכלל להעביר את השטיח לניקיון מקצועי.

מדוע בכלל נדרש ניקוי יבש?

בעולם הטקסטיל, השימוש בניקוי יבש נקבע גם בהתאם לסוג והיקף הלכלוך, אך בראש ובראשונה בהתאם לסוג הבד ממנו עשוי הבגד. כך למשל, כאשר מדובר במעיל עבה ויוקרתי עשוי קשמיר או אפילו צמר עבה, שימוש במים יכול לגרום להתכווצות הבד ולהרס הסיבים שלו באופן שיפגום לחלוטין בצורת המעיל ובמראה שלו. במקרים אלה, נהוג לבצע ניקוי יבש המבוצע באמצעות יישום של חומרים כימיים המיועדים להשיג ניקיון מלא ללא מגע מים או באמצעות מגע מינימלי של מים.

צורך כזה יכול בהחלט לצוץ גם בתחום השטיחים, בעיקר כאשר מדובר בשטיחי יוקרה עשויים צמר, אך לא רק. בעולם השטיחים ישנו מגוון רחב יותר של טכניקות המאפשרות שימוש בכמויות משתנות של מים בטווח שבין הרבה מים ובין ללא מים כלל.

כיצד מבוצע ניקוי שטיחים ללא מים?

ניקוי שטיחים ללא מים היא פרקטיקה שאותה מיישמים כאמור בתנאים מסוימים בהתאם לשיקול דעתו של איש המקצוע. ניקוי כזה מבוסס על שימוש בחומרים כימיים אותם מרססים על גבי השטיח, ובאמצעות שורה של פעולות המיועדות לתת לחומר הכימי לעשות את פעולתו על הכתם, מתקבלת בסופו של דבר תוצאה של שטיח נקי לחלוטין. פעולות אלה הן בדרך כלל סוד מסחרי ואנשי מקצוע אינם נוהגים לחשוף אותן שכן סט הפעולות הזה בדיוק הוא המפתח להשגת ניקיון מיטבי לשטיח, והוא שיוצר את ההבדלים בין אנשי המקצוע השונים.

יחד עם זאת, אפשר בהחלט לומר שלא כל שטיח ולא כל מקרה ראוי לפרקטיקה של ניקוי יבש. במקרים מסוימים, העלות של הניקוי היבש יכולה להיות גבוהה יותר מעלותו של השטיח ובמקרים אחרים עלול ניקוי יבש לגרום לפגמים ולנזקים במרקם של השטיח ובסיבי השיער שלו. על כן, כל החלטה על ניקוי שטיחים ללא מים ועל בסיס חומרים כימיים לניקוי יבש, היא החלטה שיש לקבל בשיתוף איש מקצוע המתמחה בתחום.

ניקוי סלונים

גם אם אתם מחפשים מישהו שינקה עבורכם את הבית, ובמיוחד את הסלון שכמעט אף פעם אינו מסודר, ניקוי סלונים הוא לא השירות שאתם מחפשים שכן מדובר בשירות שמתייחס לניקוי מערכת הישיבה בסלון ולא לחדר הסלון. אבל מה כולל שירות כזה, מדוע בכלל צריך להזמין איש מקצוע שינקה עבורכם את הסלון ואם אתם כבר מבינים מדוע בעצמכם ואולי אפילו מחפשים איש מקצוע כזה, אז איך נכון לבחור אותו?

מה כולל שירות ניקוי סלונים?

ניקוי סלונים הוא שירות שבעיקרו כולל את ניקוי הספות וריפודי הספות בסלון. לנקות את שולחן הסלון זה ממש לא בעיה ומן הסתם אתם עושים את זה באופן שגרתי. הבעיה מתעוררת כאשר עולה הצורך לחדור אל מעמקי הספה, לחדור אל הספוג ממנו עשויה הספה ולהוציא ממנו את כל שכבות ומשקעי הלכלוך שהצטברו בו לאורך שנים. הבעיה מתעוררת כאשר מעוניינים להחזיר לריפוד את הגוון המקורי שלו, שהלך והוכתם עם השנים, הלך והתעמעם עם השנים והלך והפך להיות גוון אחר כמעט לגמרי. במקום הזה נכנס למעשה השירות ומציע לכם את האפשרות להחזיר את הספות שלכם אל היום הראשון שלהן, היום בו סופקו אליכם הביתה ויצאו לראשונה מן הניילון. באמצעות חומרי הניקוי המקצועיים הנדרשים, כלי העבודה המקצועיים הנדרשים וכמובן הידע המקצועי והידיים המנוסות, זאת בדיוק התוצאה שלה אתם יכולים לצפות.

האם אתם צריכים איש מקצוע ואיך תמצאו אותו?

שמירת הניקיון של הסלון שלכם היא תהליך רציף שלכם יש תפקיד חשוב בו. אתם מנקים את הסלון בכל סוף שבוע, מנערים את הספות, מעבירים סמרטוט ואולי אפילו משמנים את חלקי העץ שלו. מעת לעת אתם גם שואבים את הספות ואולי אפילו מכבסים את הריפוד. אבל את הצטברות הלכלוך בתוך הספה אתם לא יכולים למנוע ואתם גם לא יכולים לעשות הרבה בכדי לנקות אותה. בשביל המשימה הזאת אתם צריכים איש מקצוע שמתמחה בתחום של ניקוי סלונים. איך תמצאו את אותו איש מקצוע? ובכן, תמיד כדאי להתחיל בניסיון להשיג המלצות וחוות דעת מקצועיות מחברים, מכרים, בני משפחה, שכנים וקולגות והיום גם אפשר וכדאי להיעזר ברשתות החברתיות. כמו כן, כדאי להיכנס לאתר האינטרנט של איש המקצוע ולבחון את רמת הרצינות והמקצועיות שלו וכמובן אי אפשר לוותר על שיחה שבה אתם מפעילים את החושים הצרכניים שלכם ומנסים לעמוד על טיב האדם העומד מולכם ועל טיב הרמה המקצועית שלו.

למה חשוב כל כך שיהיה מקום המטפל בהתמכרות למין?

לא רבים יודעים להגדיר זאת כהתמכרות, אך רבים מאוד סובלים ממנה. המדובר בהתמכרות למין שגורמת לאדם המכור לעסוק במין כמעט ללא הרף, הן במעשיו והן במחשבותיו. התמכרות למין יכולה להיראות שונה מאדם לאדם, כשישנם מכורים המחפשים עוד ועוד סוגים של ריגושים ודרכים לממש את המיניות שלהם, בעוד אחרים מחפשים רק להגביר את היקף העיסוק שלהם במין ללא צורך לגוון אותו. בין שכך ובין שכך, התמכרות למין כמו כל התמכרות, היא התמכרות שפוגעת באורח חייו של האדם הסובל ממנה, פוגעת בנפשו ובבריאותו, פוגעת במשפחתו ובמקום העבודה שלו ובסופו של דבר משקפת הפרעות אחרות לחלוטין בנפשו של האדם, ולכן חשוב מאוד שיהיה גם מקום שיאפשר את הטיפול הנדרש בהתמכרות הזאת.

כיצד פועל מקום המטפל בהתמכרות למין?

במקרה של התמכרות, מטרת הטיפול היא למנוע את היכולת של האדם המכור לעסוק בהתמכרות שלו ולספק לו את התמיכה הרגשית והנפשית הנדרשת על מנת שיוכל להתמודד עם ההשלכות של מניעה זו. רטורנו למשל הוא מרכז שמטפל בכל סוגי ההתמכרויות ואין כל משמעות להתמכרות ממנה סובל כל אדם המגיע למקום שכן בסופו של דבר, כולם עוברים תהליך דומה המבוסס על בידוד המכור מהסביבה הגורמת לו את ההתמכרות ומתן כל התמיכה הנדרשת לו באמצעות אנשי המקצוע המאיישים את רטורנו.

מדוע כל כך חשוב שיהיה מקום כזה?

ובכן, זה אולי עניין של גיל, אולי עניין של מודעות עצמית ואולי עניין של היקף האנשים שמושפעים מההתמכרות, אבל בסופו של דבר ההכרה בהתמכרות וההכרה בנזק שהיא גורמת, באה לידי ביטוי בצורה מובהקת ועולה למודעותו של המכור עצמו. בשלב הזה, מרבית המכורים יעברו תהליך של הפנמה והשלמה עם מצבם ולאחר מכן יחפשו את הגורם המקצועי שיוכל לספק להם את המזור הדרוש להם כל כך.

בשלב הזה, חשוב מאוד שחיפוש נואש אחרי מקום המספק טיפול בהתמכרות למין יניב לפחות תוצאה אחת שתוכל להפיח תקווה בליבו של המכור. רבים מן המכורים מגיעים למקום מסודר לטיפול בהתמכרויות, כדוגמת רטורנו, לאחר שניסו לעשות את הדברים בעצמם וגילו שהם פשוט לא מצליחים. בשלב הזה, אם אותם מכורים יבינו שלמעשה אין שום מקום שיכול לספק להם את המזור שהם מחפשים במקום שבו הם כבר נכשלו, זה יכול להיות הרה אסון למצבם הנפשי ומכאן החשיבות של עצם קיומו של רטורנו כמקום המטפל בכל סוגי ההתמכרויות, ובכלל זה גם התמכרויות למין.

איך בוחרים נכס מסחרי מניב למכירה?

אחת הדרכים הטובות ביותר לחסוך לטווח ארוך היא דרך השקעה בענף הנדל"ן ואם המטרה היא בעיקרה מטרה של חיסכון לאורך זמן, וזאת כמובן מבלי לפגוע ברצון להרוויח על ההשקעה, הרי שהשקעה בנכס מניב היא הדרך הטובה ביותר להשיג את המטרה. כאמור וכפי שניסינו להדגיש במשפט הקודם, על אף שהמטרה המרכזית היא לחסוך, מודל זה מתאים מאוד גם למי שמעוניין בראש ובראשונה להשקיע את כספו לשם עשיית רווח. במקרה זה אפשר לפנות גם למודל של השקעות פליפ, קרי קניית נכסים ומכירתם ברווח, אבל גם המודל המניב יכול לייצר רווחים מצוינים לאורך זמן.

איך בוחרים נכס מניב?

כעת, אחרי שהגעתם להחלטה להשקיע את כספכם בקניית נכס מסחרי מניב למכירה, נשאר רק ללמוד איך לבחור את הנכס המתאים לכם ביותר. ובכן, על אף שישנם שיקולים של מיקום, קרבה, נוחות בניהול ההשקעה וכדומה, הפרמטר החשוב ביותר שאתם צריכים לבחון הוא רמת דמי השכירות באזור בו אתם מעוניינים לקנות נכס מסחרי מניב למכירה, תוך שאתם מתייחסים לרמה הנוכחית, לרמה ההיסטורית ולתחזיות השוק. בסופו של דבר, דמי השכירות שתקבלו על הנכס המניב שלכם, הם שיקבעו עד כמה תוכלו להפיק רווח מההשקעה ועד כמה תוכלו לכל הפחות, לשמור על הערך של כספכם לאורך זמן. אתם הרי לא רוצים לגלות שלו הייתם משקיעים את כספכם בנכס אחר, הייתם יכולים להרוויח פי 2 או פי 3 ממה שאתם מרוויחים על הנכס שבחרתם.

תשואה זה לא הכל

ואחרי שאמרנו את זה, תשואה (שבאה לידי ביטוי דרך דמי השכירות) זה לחלוטין לא הכל כאשר מדובר על בחירת נכס מסחרי מניב למכירה. מאחר ואתם מתכוונים להחזיק בנכס הזה לאורך שנים בתקווה שיכול להניב עבורכם את הרווח הראוי לאורך זמן, חשוב שתחשבו גם על נוחות הניהול של הנכס ולכן בהחלט כדאי לחשוב על נכס שהניהול שלו יהיה לכם נוח, בין שאתם בוחרים לעשות את זה בעצמכם ובין שאתם בוחרים להסתייע בגורם מקצועי שינהל עבורכם את הנכס באופן מלא. במקרה כזה, תוכלו גם לבחור בנכסים בעיר אחרת ואף בקצה השני של כדור הארץ, אלא שאז יהיה עליכם להשקיע גם מאמץ וזמן בבחירת הגורם המקצועי שיהיה אחראי על הניהול.

בחירת נכס מסחרי מניב למכירה היא לא משימה קלה כלל וכלל, והיא דורשת ידע מקצועי, סבלנות וקור רוח. אם אתם יכולים לעשות את זה דרך חברה מקצועית שתבחר, תשקיע ותנהל את ההשקעה עבורכם, מה טוב.

איך לנהל עסק נכון על פי פאות רמי

הדבר הראשון שכל עסק חייב להבין ולהפנים הוא שהמטרה שלו היא להרוויח כסף. נשמע לכם מוזר? ובכן, רבים מבעלי העסקים מאבדים את תחושת המטרה כבר בימים הראשונים של הפעלת העסק ומשם זה רק הולך ומחמיר. זה קורה בגלל הלחצים שבהם צריך לעמוד העסק, בגלל המחשבות הבלתי פוסקות על איך ניתן להפוך את העסק לאטרקטיבי יותר בעיני הלקוחות ואיך אפשר להתמודד עם אתגרי השיווק הגדולים. פתאום, מציאת הפתרונות לאתגרים הללו הופכת למטרה המרכזית ושוכחים שבסופו של דבר העסק מוציא כסף בכל רגע שהוא פועל ולכן חשוב גם להכניס כסף כדי לכל הפחות לכסות על ההוצאות ואם אפשר אז גם קצת להרוויח.

שוחים בעולמות תוכן שונים ומאבדים את המטרה

כך למשל, בעסקי הפאות אפשר לאבד את הכיוון בקלות רבה מאוד כפי שיכול להעיד על כך הבעלים של פאות רמי. המדובר בתחום שבו יש לקחת בחשבון שורה של שיקולים עסקיים מעולמות תוכן שונים. כך למשל, על בעל העסק לקבל החלטות לגבי סוגי הפאות שהוא מציע, סוגי השיער שהוא מציג בחנות, כמות ודגמי הפאות, האם להציע פאות בהתאמה אישית, האם להקים סלון לעיצוב פאות בעסק וכן הלאה. מן הצד השני, עליו לקחת בחשבון שיקולים אסתטיים, להבין בדיוק מה רוצות הלקוחות ואיך ניתן לייצר יכולות שתאפשרנה להציע ללקוחות מקסימום אסתטיקה לכל אחת ואחת. מחשבות אלה נראות כמו מחשבות סבירות שכל בעל עסק צריך להתמודד איתן, אך כאשר העסק לא מצליח להתרומם, כל החלטה שקיבלנו הופכת להיות החשודה המרכזית וכל המאמץ מתרכז בזיהוי השגיאה שעשינו. עושים ניסיונות לתיקון, מנסים כל מיני שינויים ובינתיים שוכחים שצריך להרוויח גם כסף.

עבדו מסודר ומתוכנן

למעשה, אובדן מטרה היא אחת הסיבות המרכזית שבגללה נסגרים עסקים חדשים שזה עתה קמו. פאות רמי היא דוגמא לעסק מצליח שבעליו הצליחו לעבוד בצורה מסודרת מהיום הראשון, לא מעט בזכות תכנית עסקית שנבנתה ובזכות ייעוץ עסקי שקיבל העסק, אבל רבים מבעלי העסק נכנסים למערבולת של דאגות ולחצים המונעים מהם לחשוב בצורה צלולה.

להמלצתו של בעלי פאות רמי זכרו תמיד שהמטרה שלכם היא להרוויח כסף, חשבו תמיד על הלקוח אבל גם על עצמכם, פעלו בצורה מסודרת ומתוכננת, השקיעו בשיווק וחפשו שיטות שיאפשרו לכם ליצור זרם קבוע של לקוחות. אם אין לכם שמץ של מושג איך לעשות את זה או איך להתחיל לחשוב על זה, כדאי ומומלץ לקבל ייעוץ מקצועי.

מיתוג לעסקים קטנים -כך עושים זאת נכון

אין ספק שמיתוג חשוב לעסקים קטנים בדיוק כמו שהוא חשוב לחברות הגדולות במשק. לעיתים

המילים מיתוג נחשבת לגדולות ומפחידה לבעלי עסקים קטנים ורבים מהם מתרחקים מהפעולה

הכל כך הכרחית הזו כמו אש לוהטת. האמת היא שפעולות מיתוג לא חייבות להיות יקרות ומסובכות

ובמאמר הבא אנו נדון במספר פעולות פשוטות ונוחות שתוכלו לבצע מבלי לנפח את חשבון ההוצאות

של העסק.

שיטות למיתוג עסקים קטנים

להלן מספר שיטות למיתוג ושיווק שישדרו על אמינות העסק ויחדרו אל תת-המודע של הלקוחות.

ניהול דפים ברשתות חברתיות

אין ספק שהאינטרנט הוא היום ערוץ המדיה החשוב ביותר עבור עסקים קטנים.חשוב להבין

שהיום הכל קורה דרך המסך הקטן ויש לכם הזדמנות למתג את עצמכם כמומחים בתחומכם

ולפרסם את ההצלחות והפעילות הענפה שלכם בדפי פייסבוק ואינסטגרם בצורה חינמית

לחלוטין. השקיעו בפוסטים,סטוריז,תיוגים ותזכרו שלא משנה באיזה תחום אתם עוסקים,אתם

תמיד יכולים לשתף מידע רלוונטי לאנשים ולמתג את עצמכם כמומחים בתחומכם

מתנות ממותגות ללקוחות ועובדים

אחת הדרכים הזולות והאפקטיביות למיתוג עסקים קטנים היא באמצעות מוצרי פרסום עם לוגו

העסק. את המוצרים שתבחרו למתג תוכלו להפיץ במגוון רחב של אירועים וכנסים ועלותם אינם

גבוהה. מחקרים הראו שאנשים זכרו מותג מסויים אשר ממנו קיבלו מוצר בחינם ב80% מהמקרים.

דבר שהוכח כיעיל יותר אפילו מפרסום בטלוויזיה או ביוטיוב! המתנות לא צריכות להיות יקרות,תוכלו

להשתמש גם במתנות קטנות וזולות על מנת להיכנס אל תת המודע של הלקוח ולהשיג את אמונו.

את המתנות הנהדרות הללו תוכלו לחלק בכנסים בתערוכות ,מתנות לחגים , אירועי חברה ועוד.

המלצות ו"קייס סטאדיז"

בעלי עסקים לא מעריכים מספיק את החשיבות של המלצות וביקורות מלקוחות.בעידן האינטרנט, 85%

מהצרכנים עושים חיפוש גוגל על מוצר/שירות לפני שהם רוכשים ממנו ואין ספק שכאשר אתם דואגים

לבקש המלצות כנות מלקוחות רכשו ממכם מוצר או שירות אתם תשדרגו את אמינות העסק ובכך

תוכלו להגדיל המרות ועסקאות. גם הרשתות החברתיות עליהן דיברנו קודם הם דרך מצוינת

לבקשת המלצות. בקשו מחברים ולקוחות לפרגן לכם,זה לא עולה להם כסף והם ישמחו לעשות זאת!

קייס סטאדיז זה בעצם היכולת שלכם להעצים את ההצלחות שלכם ולעשות מהם "שואו". כיום קיימת

תחרות בריאה ברוב התחומים ואין ספק שאתם צריכים להבליט את עצמכם ולהראות את החוזקות

שלכם בכל הזדמנות. הייתה לכם הצלחה שתוכלו לחשוף בציבור? לקוחות פרגנו לכם באופן אישי?

אל תתביישו לפרסם את זה ברבים כי מגיע לכם!

סיכום

ייעוץ בענייני מס לעסקים קטנים

עסקים קטנים מתמודדים מדי יום מול עסקים מתחרים בתחום. עסקים רבים מסדר גודל קטן אינם די גמישים ומרחב הפעולה שלהם מצומצם. הדבר משפיע גם על המכירות והרווח. אם מוסיפים לזה את העובדה שהם, בסופו של דבר, אמורים לשלם מיסים בגין הרווחים שיצרו הרי שהדבר מקשה עוד יותר על יכולת הבעלים להרוויח היטב ולהתפרנס. אם נושא הלוגיסטיקה הכרוכה בניהול העסק תלויה בעיקר בבעלים הרי שנושא המיסוי מוכתב על ידי רשויות המס. חוקי המס הינם קבועים וברורים וגובה המס נקבע בעיקר על פי שיעור הרווח, אבל גם כאן יש כל מיני הקלות, הטבות, נקודות זיכוי וכדומה. בנוסף, קיימות פעולות שונות שהחוק מאפשר לבצע התורמות לצמצום היקף תשלום המס. 

ייעוץ שמגדיל את הרווח של העסק

מכאן עולה כי ייעוץ בענייני מס לעסקים קטנים הינו חיוני מאוד ויכול להגדיל את שורת הרווח. רואי חשבון מקצועיים מכירים את החוקים היטב. יותר מכך, הם מתעדכנים כל העת על שינויים שחלקם יכול להיטיב או להרע עם הלקוח. ככלל, הרווחים נקבעים על פי ההכנסות בניכוי ההוצאות. לדוגמא: המס החייב נקבע על פי חישוב שנתי. רואה חשבון יכול לייעץ להגדיל הוצאות לקראת סוף שנה על ידי רכישות, הוצאת כסף על פרויקטים חיוניים, שיפוץ משרד מתוכנן ועוד. כמובן שגם כאן הרשויות יכולות להגביל את הסכומים, אבל תכנון יצירתי יכול להפחית את המס.

ייעוץ יכול לסייע בעוד שורה של מקרים ובהם: הכנת שכר, בדיקת חשבונות בנק, תשלומי מס של העסק מספר שנים אחורה, בדיקת התנהלות כלכלית של העסק לאורך השנה או בהתאם לכל פרויקט קיים, הערכות לעתיד כולל תכנון השקעות ועוד. רואה חשבון יכול להכין תכניות כלכליות לגבי פרויקטים שרוצים להיכנס אליהם, תכניות התרחבות, הקמת קו שיווק חדש ועוד. תכנית עסקית כזאת תיתן למנהל מבט פיננסי וכלכלי על הצפוי כולל הערכות לעלויות הכרוכות בכך, וכן, ייעוץ בנושאי המס הקשורים. בנוסף, יש מקרים אחרים בהם כדאי לעסק קטן המוגדר כעוסק מורשה להפוך לחברה בע"מ. וזאת, על מנת לנצל טוב יותר את הטבות המיסוי ולהפחית מיסים צפויים וכן הלאה.

ייצוג הלקוח מול רשויות המס

קיימים מקרים רבים של טעויות בקביעת שומת המס. הן נובעות מסיבות שונות. בנסיבות אחרות יכול להיווצר ויכוח מול הרשויות לגבי הוצאה כלשהיא. במצב כזה, הרשויות לא מכירות בהוצאה אבל לטענת רואה החשבון היא הוצאה כשרה וקשורה לפעילות העסק. רואה חשבון יכול לבדוק כל מקרה כזה לגופו ואף להתעמת מול פקידי הרשות לטובת הלקוח. כך, הוא יכול להפחית את תשלומי המס ולהגדיל רבות את הרווחים. בחישובים שנתיים הכספים הנחסכים עשויים להיות ניכרים. מומלץ לקבל שירות מרואה חשבון בעל מוניטין. רצוי אחד המכיר את תחום פעילות העסק או תחומים משיקים לו לעומק, כי לכל עסק יש את האלמנטים המאפיינים אותו.

כל מה שאתם צריכים לדעת על שלטים לעסקים קטנים

מדי שנה קמים המון עסקים קטנים חדשים ולרובם אין מספיק כסף (המיוחד בתחילת דרכם) להוציא על פרסום העסק ועל העיצוב שלו ולעיתים זאת אחת הסיבות לנפילת העסקים האלו. אחד הפתרונות המשתלמים לבעיה הזו היא שלטים לעסקים. בכתבה שלפניכם נסביר איך שלטים לעסקים פותרים את הבעיה שציינו וניתן מספר טיפים ליצירת שלט מנצח לעסק שלכם.

שלטים לעסקים קטנים- פתרון מושלם ומשתלם

לא מעט מבעלי העסקים לא משקיעים בשלטים במחשבה שזה מוצר יקר ולא משתלם, השקעת כסף לשווא. זוהי חשיבה לא נכונה. שלטים לעסקים קטנים הם חשובים ואפילו הכרחיים. למה? מכיוון שלכל שלט יש מטרה משלו אשר משפיעה על העסק:

שילוט פנים- שילוט פנים יכול להיות שלטי הכוונה אשר עוזרים ללקוחות להתמצא בעסק, או שלטים מעוצבים וממותגים שנועדו להרשים את הלקוחות ולגרום להם לזכור את הלוגו שלכם.

שילוט חוץ- תפקידו של שילוט החוץ הוא בעיקר למשוך לקוחות אל תוך העסק אך גם מהווה חלק חשוב במיתוג של העסק.

שילוב של שלטי הפנים והחוץ על כל סוגיהם תורם להבאת לקוחות אל העסק וגם לעיצוב והמיתוג שלו וכך בעצם מחזיר את ההשקעה על השלט ואפילו יותר.

איך תוכלו ליצור שילוט מנצח לעסק שלכם?

לפניכם כמה טיפים פשוטים ליישום, על מנת לייצר שילוט מנצח לעסק- לא משנה אם הוא קטן, בינוני או גדול.

  1. לפני שאתם הולכים ליצור שלט עשו בדיקה: אילו שלטים אתם צריכים לעסק? האם יש שלטים שאתם חייבים? האם העסק שלכם עובד גם בשעות החשיכה? אם לא- האם יש מספיק אנשים שעוברים באזור שכדאי שיראו את השלט גם בלילה?
  2. חשבו מה אתם רוצים שהשלט ישדר? לכל חומר שממנו עשוי שלט יש אופי משלו שמשדר משהו, למשל: שלט זכוכית ישדר יותר יוקרה, שלט מעץ ישדר חמימות וכד'.
  3. חשבו איפה אתם רוצים שהשלט יהיה ממוקם בעסק- גם כדי לדעת את גודל השלט וגם אסטרטגית. מיקום שלט מסוים יכול להיות חשוב. שלטים ממותגים ומעוצבים צריכים להיות גדולים ולהופיע בכניסה למקום כדי להרשים את מי שנכנס.

לגבי העיצוב עצמו יש כמה דברים שחשוב מאוד להסתכל עליהם:

  1. השלט צריך להיות בכתב ברור וקריא.
  2. השלט צריך להיות צבעוני. מומלץ ליצור ניגודיות בין בצבעים על מנת להדגיש את הכתב. צבעי השלט צריכים להתכתב עם צבעי הלוגו של העסק.
  3. 3-      במידה והעסק עובד בלילה או שיש כדאיות שהעסק יבלוט בשעות החשיכה, חובה שהשלט יהיה שלט מואר ובתלת מימד.
  4. השתמשו בחומרים הנכונים אשר מתאימים לעסק שלכם ולמה שאתם רוצים שהוא ישדר.

כיצד תצליחו ליצור את השלט המושלם לעסק שלכם? פנו לאיש מקצוע אמין, מקצועי ובעל וותק שידע בדיוק מה אתם צריכים וודאו שביחד אתם שומרים על הטיפים שניתנו פה.

מהן עוולות מסחריות וכיצד תגנו על העסק שלכם?

אחד התחומים שעולים לסדר הציבורית ותופסים מודעות מאוד גדולה קשור לעוולות מסחריות בהקשר של קניין רוחני. עוולה מסחרית היא למעשה התנהגות מסחרית שהיא בלתי הוגנת. עוולות מסחריות שייכות לעולם של קניין רוחני. למעשה, כדי למנוע עוולה מסחרית כמו למשל גניבת עין, תיאור כוזב, התערבות לא הוגנת, גניבת פטנט, גזל סוד מסחרי וכדומה אנחנו צריכים להגן על הקניין שלנו.

קניין רוחני הוא בעצם הגנה על משהו שהוא לא מוחשי . למשל, שיר לעומת כסא. פזמון של שיר לעומת שולחן. משהו שאי אפשר בחושים שלנו להרגיש לכמת או להחזיק, משהו כללי. מטרתו של חוק עוולות מסחריות הנו למנוע שימוש לא הוגן בקניינכם הרוחני ללא רשותכם ובצורה שעשויה לפגוע במוניטין שלכם או של העסק שלכם.

על פי פקודת הנזיקין תשכ“ח 1968 עוולה היא התנהגות אסורה אשר מזכה את הנפגע ממנה בתרופה, כלומר פעולה הגורמת לנזק בהתנהגות מסחרית לא הוגנת. איפה הבעיה? שהחוק לא מספיק מבוסס כדי להגן על האינטרסים הכלכליים שמהווים את ניצני הדרך להתפתחות טכנולוגית כלכלית בעידן שלנו.

באילו תחומים דיני הקניין הרוחני עוסקים?

פטנטים, מדגמים, סימני מסחר וזכויות יוצרים שלא ניתן לקבל במדינת ישראל הגנה שהיא פיזית. חשוב להבין שלמרות שמדובר בנכסים לא ממשיים ולא מוחשיים, עדיין אלו הם נכסים לכל דבר ועניין.

ניתן לקחת את נושא הפטנטים בתור דוגמא. למשל, במקרה של פטנט, אנו מחפשים הגנה על פתרון טכני לבעיה טכנית. פטנט באופן עקרוני הוא טריטוריאלי ובכל מדינה יש להגיש בקשה מסודרת על פטנט שהומצא.

איך מגנים על אותם נכסים?

אם לחברה יש נכס, לפי זה קובעים את השווי שלה. לכל חברה שיש סימני מסחר, פטנטים או מדגמים היא יכולה לבנות לעצמה ערך כספי ומכאן צריך לעשות בדיקה הנקראת בדיקת נאותות. הבדיקה תאפשר לקבוע את השווי של החברה. דוגמא מעולה לכך היא גוגל. גם במצבים שפג תוקף של פטנט בחברות תרופות למשל, הערך יכול להיפגע. הערך נקבע לפי הערך של הקניין הרוחני שנבנה בה.

בהקשר של סטארט אפ, יכולת הגיוס נקבעת לפי הקניין הרוחני שנבנה. אם יש חדשנות טכנולוגית שהוגנה בפטנטים, הערך של החברה וגובה הגיוס ייקבע לפי הקניין הרוחני כי זה בעצם הערך הרוחני של אותן חברות. בניית קניין רוחני וערך של חברה חייב להיות מנוף לגיוסים ולכן יש לכך חשיבות מאוד גדולה. אם נבנה קניין רוחני זה נותן לה נכס לכל דבר עבור החברה בהשוואה לחברות אחרות. מצד אחד זה כלי שיווקי ומצד שני הגנתי ולפי זה נקבע הערך של חברות הפועלות היום בשוק.

אם מתייחסים לסימני מסחר חזקים למשל, הערך של המוצר נקבע על המדף לפי המיתוג שיש למוצר הזה וזה לא משנה איפה המוצר הזה מיוצר. למיתוג יש כוח מאוד גדול כאן.