פתיחת עסק חדש דומה ללידתו של תינוק, רוב בעלי העסקים המצליחים ביותר מתייחסים לעסקיהם כילד לכל דבר, מגוננים ומטפחים אותו כאילו הוא בשר מבשרם וזהו אחד מסודות ההצלחה ללא כל ספק, אך מלבד הטיפוח והאהבה שדרושים לכל עסק ועסק בכדי לשגשג ולהצליח יש גם צורך בניהול אירגוני וכספי נכון וזוהי לעיתים רבות הסיבה לכישלונם של רבים מהעסקים אשר לבעליהם אין כל ניסיון או ידע בתחומים אלו, בדיוק לשם כך אתר המרכז לעסקים קטנים הוקם בכדי להסביר לכם היזמים הצעירים כיצד פותחים עסק חדש, כיצד מבצעים תכנית עסקית נכונה ומהם הדגשים של ניהול כספי וארגוני טובים שיובילו אתכם אל עבר עסק מוצלח וטוב.
השלב הראשון בדרך לעסק מנצח היא תכנית עסקית מפורטת ונכונה אשר תנסה להעריך את היקף העבודה, תסקור את המתחרים, תרכיב דרך פעולה, תבצע סימון מטרות ויעדים, סכומי השקעה ראשונית וצפי החזרים ועוד…
חשיבותה של התכנית העסקית גבוה מכיוון והיא מעניקה לבעל העסק המיועד הסתכלות על היבטים חשובים מאד בעת הקמת עסק אשר לעיתים יזמים צעירים ונלהבים נוטים להתעלם מהם כגון: מחקר שוק, מידע על המתחרים, סימון מטרות ויעדים אשר ידרבנו להצלחה, סכומי ההשקעה הראשונית וצפי ההחזר שלהם וכ"ו… בעל עסק חדש שלא יכין תכנית עסקית עלול למצוא עצמו כבר בחודשים הראשונים של פעילות העסק בחובות כספיים עקב חישוב לקוי של העלויות.
קרא עוד על בניית תוכנית עסקית לעסק חדש
חלק חשוב מאד בשגשוג של עסק הוא ניהול נכון מול רשויות המיסוי, לכל עסק ועסק בישראל קיימים חוקים שונים הגבלים והיתרים הן בחוק המתיר לו לפעול והן בגביית המס, כאשר ידיעתם המוקדמת של החוקים ההיתרים וההגבלות עלולה לחסוך לבעלי העסקים כסף רב, בין אם זה בהימנעות מקנסות, צווי סגירה או היתרים בתחום המס אשר חוסכים מכם לשלם כסף מיותר ולכן התייעצו והעסיקו בעלי מקצוע מנוסים בתחום כגון: רואי חשבון ועורכי דין אשר יחשפו בפניכם את החוקים וההיתרים.
אחד הנושאים החשובים ביותר עם פתיחת עסק חדש היא התנהלות מסודרת ונכונה של בעל העסק וצוות העובדים כאשר ההתנהלות מתחלקת לניהול כספים וניהול העסק עצמו.
ניהול כספים- ניהול כספים נכון יעזור לכם לצמצם את ההוצאות ולהציג מחזור חודשי עם רווח כספי ולא הפסד, כמו כן כאשר הכספים מתנהלים בצורה נכונה ועל ידי רואה חשבון ניתן לפלח את ההכנסות ולהציג נתונים שיעזרו לכם להבין מהיכן מגיע הכסף הגדול והיכן בעיקר מפסידים.
ניהול נכון של העסק עצמו- נהלים נכונים של העסק יכולים לחסוך עבורכם בזבוז זמן יקר של עובדי העסק ושל עצמכם ולייעל את העבודה, ניהול נכון הוא קודם כל בהבנה והכרה של העסק ליסודותיו, לאחר מכן יש לבצע נהלים ולחלק תפקידים מוגדרים וסמכויות לכל העובדים במקום כולל לעצמכם.